pondělí 25. ledna 2016

Zpet na "bojisti"

Uz jsou tomu tri tydny, co jsem se vratila zpet na "bojiste" (bojiste v tomto terminu pro me vyznacuje vyzvu, zahrnuje kazdodenni boj s detmi, boj s jazykovou barierou, boj s odlisnou kulturou, boj se sebou samou.... v tomto ohledu tez nelze vzit slovo boj presne doslova, pod timto oznacenim se v mych ocich skryva mnohe - porozumneni, uceni, vyvoj... znamena pro me posun nekam dal, obohacovani se o zkusenosti a ziskavani moudrosti). 

Prijezd zpet byl vice nez hekticky, letadlo v Moskve melo zpozdeni, pote se opozdily kufry v Hong Kongu, takze jsem misto planoveneho opusteni Honkongskeho letiste v 10:30, opoustela letiste lehce po 12. Nekdo by si rekl, zadny stres, jenze to by nesmel vedet, ze me ve 14:00 cekala zaverecna pisemna zkouska z Cinstiny. Urychlene jsem se tedy presunula k taxikum, ktery mi zarucil nerychlejsi a nejkomfortnejsi presun do Shenzhenu, hlavne tedy pres hranice! Za hodinku jsem uz hazela kufry doma na chodbu a utikala na zkousku, na kterou jsem sice dorazila s pul hodinovym zpozdenim, ale profesorka mela nastesti pochopeni. Ospala, unavena, vystresovana jsem napsala zkousku nejlepe jak jsem dokazala a utikala pro deti do skolky. Vecer jsem kolem 22:00 padala na cumak, ale ... Dalsi dva nasledujici dny me cekaly dalsi dve zkousky (ustni a poslechova), na vyspavani tedy nebyl cas... Inu preskocme trosicku (mela jsem toho plne zuby, byla jsem vycerpana a chtela jsem zpatky domu)....Oddechla jsem si az zhruba tyden po navratu, kdy jsem konecne mela vsechny zkousky uspesne za sebou, obdrzela certifikaty a s pocitem blahosti si oddychla, ze do skoly nastapuji opet az 1.3.2016. Deti ve skolce az do konce ledna a ja si zaslouzene uzivam volna dopoledne - az tedy na to, ze vetsinu tohoto volneho casu venuji uceni male 1,5 lette holcicce z druhe rodiny, haha :D ale je sladka, jeste se tolik nevzpouzi a ja konecne mohu po trictvrte roce videt vysledky, ktere nase spolecne chvile prinaseji. Rozumi anglicky, a zacina pomalu mluvit, pocita hrave do desiti, barvy rozezna i zopakuje. Mam velkou radost a doufam, ze za dalsi rok bude jeste o krok dale!

Jinak v rodine se stale nic nezmenilo, otec stale v praku, matka zajela do starych koleji, jen deti jsou lepsi a lepsi! :)

Minuly tyden jsme vyrazily (bez Kevina, protoze nema pas) na dvoudenni vylet do Macau, vylet prumerny, opet jsme navstivily prelidnenou metropoli, kde jsme vetsinu casu beztak stravily pouze v hotelu nebo v reatauracich. Pristi tyden se mame vydat na dalsi dvoudenni vylet , tak vam dam vedet, jake to bylo. Na co se ale opravdu tesim, je vylet zpet do rodneho mesta rodicu pristi mesic na Novy cinsky rok!!! Mam pocit, ze to bude zazitek! Urcite jsem na to velmi zvedava a doufam, ze me na nem nic nezklame. Novy cinsky rok je nejvyznamejsim cinskym svatekem a tak ocekavam, ze je na co se tesit ;) 

Krasny konec ledna preji vsem a poslete sem trochu tepla! Protoze ac je to k neuvereni, predevcirem nam v Shenzhenu poprve v hostorii snezilo, ano ctete dobre SNEZILO! (Vzijte se do situace, ze nic jineho nez klimatizace tu neexistuje a domaci hrejaky ma asi tak desetina obyvatel mesta) - mrznouci katastrofa, i ted se jeste klepu zimou a to uz je ted asi 5-7 nad nulou.

Slunce vsem!!!!




Pysna na sebe ;D


Aquarium



Macau






Shenzhen





















1 komentář: